Komórki wchodzące w skład Komendy Powiatowej Policji w Mrągowie:
1. Komórka służby kryminalnej
2. Komórka służby prewencyjnej
3. Komórki służby wspomagającej działalność Policji w zakresie organizacyjnym, logistycznym i technicznym
4. Komisariat Policji w Mikołajkach
5. Posterunek Policji w Pieckach
Informacje dotyczące komórek organizacyjnych:
Komórka służby kryminalnej
adres: 11-700 Mrągowo, ul. Wolności 2
tel: 47 73 282 65
fax: 47 73 282 05
Naczelnik Wydziału Kryminalnego
Struktura komórki:
1) Naczelnik Wydziału Kryminalnego
2) Zastępca Naczelnika Wydziału Kryminalnego
3) Kierownik Referatu do Walki z Przestępczością Gospodarczą, Korupcją i Przestępczością w Ruchu Komunikacyjnym
4) Referat do Walki z Przestępczością Gospodarczą, Korupcją i Przestępczością w Ruchu Komunikacyjnym
5) Zespół Dochodzeniowo-Śledczy i Techniki Kryminalistycznej
6) Zespół Operacyjno- Rozpoznawczy
7) Stanowiska wspomagające działalność Wydziału Kryminalnego w zakresie logistycznym i technicznym
Do zadań Wydziału Kryminalnego należy tworzenie warunków do sprawnej i skutecznej działalności w zakresie rozpoznawania i zwalczania przestępczości oraz udzielanie pomocy podległej jednostce policji poprzez:
- prowadzenie rozpoznania operacyjnego miejsc, zjawisk, osób i środowisk przestępczych;
- współpracę z osobowymi źródłami informacji i realizację form pracy operacyjnej;
- prowadzenie pracy dochodzeniowo – śledczej;
- organizowanie poszukiwań osób, rzeczy oraz identyfikacja nieustalonych osób i zwłok;
- udział w czynnościach procesowych związanych z dokumentowaniem ich przebiegu;
- obsługę kryminalistyczną zdarzeń;
- wykonywanie pracy laboratoryjnej w zakresie pobierania materiału porównawczego i dowodowego oraz prac fotograficznych;
- ocenę przydatności do potrzeb postępowań przygotowawczych zabezpieczonych śladów i dowodów oraz wnioskowanie i wykazywanie sposobów i kierunków działania sprawców,
- prowadzenie wywiadów daktyloskopijnych;
- opracowywanie analiz struktury, dynamiki i geografii przestępczości w celu dokonywania ocen skuteczności podejmowanych czynności, działań zapobiegawczych i wykrywczych oraz zwiększanie efektywności zwalczania przestępstw.
Komórka służby prewencyjnej
adres: 11 – 700 Mrągowo, ul. Wolności 2
tel: 47 73 282 42
fax: 47 73 282 05
Naczelnik Wydziału Prewencji i Ruchu Drogowego
Struktura komórki:
1) Kierownictwo – Naczelnik Wydziału Prewencji i Ruchu Drogowego
2) Referat Partolowo-Interwencyjny
2) Rewir Dzielnicowych
3) Zespół ds. Wykroczeń
4) Zespół Dyżurnych
5) Ogniwo Ruchu Drogowego
6) Specjalista Wydziału Prewencji i Ruchu Drogowego
7) Jednoosobowe stanowisko do spraw Nieletnich i Patologii
8) Pracownicy cywilni
Do zadań Wydziału Prewencji i Ruchu Drogowego należy zapewnienie warunków do efektywnego zapobiegania przestępczości, warunków efektywnego zapobiegania zagrożeniom bezpieczeństwa w ruchu drogowym, udzielanie pomocy w tym zakresie podległej jednostce Policji oraz zapewnienie i umożliwienie Komendantowi Powiatowemu Policji skutecznego reagowania w razie zaistnienia poważnych zagrożeń dla bezpieczeństwa i porządku publicznego poprzez:
- koordynowanie i nadzorowanie funkcjonowania służby prewencyjnej;
- monitorowanie, analizowanie, ocenianie sposobu działania i realizacji zadań prewencyjnych oraz tworzenie standardów ich wykonywania;
- monitorowanie stanu zagrożenia przestępczością i wykroczeniami oraz prognozowanie takich zagrożeń;
- inspirowanie, wdrażanie i nadzorowanie przedsięwzięć profilaktycznych i edukacyjnych Policji przeciwdziałających przestępczości nieletnich i patologii oraz w zakresie zapobiegania naruszeniom przepisów ruchu drogowego;
- zarządzanie działaniami Komendy Powiatowej i podległej jednostki Policji w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz w stanach nadzwyczajnych;
- gromadzenie bieżących informacji o przestępstwach i zagrożeniach;
- obsługa Stanowiska Kierowania Komendy Powiatowej;
- realizacja zadań w zakresie obronności państwa;
- zabezpieczenie imprez, zgromadzeń publicznych oraz osób podlegających szczególnej ochronie.
Komórka służby wspomagającej działalność Policji w zakresie organizacyjnym, logistycznym i technicznym.
Struktura komórki:
a) Jednoosobowe stanowisko do spraw Skarg i Wniosków,
b) Jednoosobowe stanowisko ds. Informacyjno-Prasowych
c) Jednoosobowe stanowisko do spraw Kadr i Szkolenia,
d) Zespół do spraw Prezydialnych,
e) Zespół do spraw Administracyjno – Gospodarczych,
f) Jednoosobowe stanowisko ds. Ochrony Informacji Niejawnych
g) Jednoosobowe stanowisko do spraw Bezpieczeństwa i Higieny
Zadaniem Jednoosobowego stanowiska do spraw Skarg i Wniosków jest zapewnienie Komendantowi Powiatowemu Policji dostępu do informacji o stanie realizacji ustawowych zadań przez podległą jednostkę Policji oraz komórki organizacyjne Komendy Powiatowej, w celu wspomagania procesu decyzyjnego poprzez:
- prowadzenie kontroli;
- przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg oraz wniosków kierowanych do Komendy Powiatowej:
- koordynowanie działań w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy w komórkach organizacyjnych Komendy Powiatowej i podległej jednostce Policji;
- analizowanie i ujawnianie nieprawidłowości i zagrożeń w funkcjonowaniu Komendy Powiatowej oraz realizacja zadań związanych z przestrzeganiem dyscypliny służbowej.
Zadaniem Jednoosobowego stanowiska do spraw Kadr i Szkolenia jest realizacja polityki kadrowej Komendanta Powiatowego Policji poprzez:
- bieżącą obsługę kadrową Komendanta Powiatowego Policji jego zastępcy;
- prowadzenie spraw osobowych i organizacyjnych Komendy Powiatowej;
-koordynowanie oraz nadzorowanie szkoleń realizowanych dla policjantów i pracowników Komendy Powiatowej:
- wykonywanie zadań mobilizacyjno – kadrowych.
Do zadań Zespołu do spraw Prezydialnych należy:
- obsługa kancelaryjna Komendanta Powiatowego Policji i jego zastępcy;
- nadzorowanie pracy kancelaryjnej w podległej jednostce Policji i komórkach organizacyjnych Komendy Powiatowej;
- przyjmowanie, rejestrowanie i prowadzenie dystrybucji przesyłek poczty zwykłej i specjalnej;
- nadzór nad gromadzeniem, opracowywaniem i zabezpieczeniem zasobów archiwalnych Komendy Powiatowej;
- organizowanie szkoleń z zakresu pracy kancelaryjnej i problematyki archiwalnej.
Do zadań Zespołu ds. Administracyjno – Gospodarczych należy:
- obsługa finansowo – księgowa Komendy Powiatowej;
- przestrzeganie realizacji budżetu Komendy Powiatowej;
- realizacja zadań z zakresu inwentaryzacji majątku Komendy Powiatowej;
- gospodarowanie uzbrojeniem, techniką policyjną, biurową i sprzętem kwatermistrzowskim;
- prowadzenie obsługi materiałowej, technicznej, administracyjnej, mieszkaniowej policjantów i pracowników Komendy Powiatowej oraz podległej jednostki Policji.
Do zadań Jednoosobowego stanowiska do spraw Ochrony Informacji Niejawnych należy:
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym także w systemach i sieciach teleinformatycznych;
- kontrola przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych;
- prowadzenie postępowań sprawdzających wobec osób ubiegających się o przyjęcie do służby (pracy) lub pełniących służbę i zatrudnionych w Komendzie Powiatowej ;
- prowadzenie Kancelarii Tajnej Komendy Powiatowej.
Do zadań Jednoosobowego stanowiska do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy należy:
- przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzeganie przepisów i zasad bhp;
- sporządzanie okresowych analiz bhp;
- ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków w pracy oraz w drodze do i z pracy;
- udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bhp;
- prowadzenie wymaganych rejestrów i dokumentacji;
- organizowanie szkoleń z zakresu bhp;
- uczestnictwo w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego;
- nadzór nad przebiegiem i realizacją badań profilaktycznych policjantów i pracowników.
Komisariat Policji w Mikołajkach
Adres: 11-730 Mikołajki, ul. Kajki 16
tel: 47 73 283 11
fax: 47 73 283 05
Komendant Komisariatu Policji w Mikołajkach
Struktura komórki:
1) Zespół Kryminalny
2) Ogniwo Patrolowo - Interwencyjne
3) Zespół Dzielnicowych
Do zadań Zespołu Kryminalnego należy:
- prowadzenie pracy dochodzeniowo- śledczej,
- prowadzenie rozpoznania operacyjnego miejsc, zjawisk, zdarzeń i osób oraz środowisk przestępczych,
- wykonywanie czynności dotyczących organizowania poszukiwań osób i rzeczy oraz identyfikacji osób i zwłok, oraz zwłok o nieustalonej tożsamości,
- współpraca z osobowymi źródłami informacji oraz prowadzenie rozpoznania przestępców bądź grup przestępczych,
- organizowanie ustawowo możliwych metod i technik operacyjnych,
- wykonywanie obsługi kryminalistycznej zdarzeń,
- wykonywanie pracy laboratoryjnej w zakresie pobierania materiału porównawczego i dowodowego oraz prac fotograficznych,-
- udział w czynnościach procesowych związanych z dokumentowaniem ich przebiegu.
Do zadań Ogniwa Patrolowo – Interwencyjnego należy:
- rozpoznanie, zapobieganie i zwalczanie przestępczości, wykroczeń oraz rodzących je zjawisk kryminogennych oraz zapewnienie spokoju i porządku w miejscach publicznych,
- interweniowanie w przypadku naruszenia prawa, zarówno z własnej inicjatywy jak i na polecenie przełożonych,
- konwojowanie i doprowadzanie osób na zlecenie sądów, prokuratury i innych podmiotów na terenie działania całego kraju,
- reagowanie na wykroczenia związane z naruszeniem zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym,
- ujawnianie i rejestrowanie sprawców naruszeń przepisów w ruchu drogowym,
- dokonywanie okresowych analiz zagrożeń przestępczością dla potrzeb dyslokacji służb patrolowych.
Do zadań Zespołu Dzielnicowych należy:
- podejmowanie działań mających na celu zapewnienie porządku i bezpieczeństwa publicznego w rejonach służbowych,
- organizowanie i nadzór nad rozpoznaniem prowadzonym przez dzielnicowych w ich rejonach służbowych,
- utrzymywanie kontaktów służbowych z przedstawicielami władz administracyjnych i samorządowych, organizacji społecznych, zakładów pracy, instytucji i szkół,
- znajomości terenu pod względem geograficznym, urbanistycznym oraz stosunków społeczno – ekonomicznych, kulturalnych, strukturą handlu i usług,
- prowadzenie postępowań w sprawach o wykroczenie
Posterunek Policji w Pieckach
adres: 11 – 710 Piecki, ul. Zwycięstwa 4
tel: 47 73 283 31
fax: 47 73 283 31
Kierownik Posterunku Policji w Pieckach
Struktura komórki:
Zespół do spraw prewencji
Do zadań Posterunku Policji w Pieckach należy:
- realizowanie zadań służby prewencyjnej, a w szczególności:
a) przeciwdziałanie popełnianiu przestępstw i wykroczeń w miejscach publicznych,
b) ujawnianie, zapobieganie i zwalczanie zjawisk patologii społecznej, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży,
c) kreowanie w społecznościach lokalnych pozytywnego wizerunku Policji oraz podejmowanych przez Policję działań na rzecz bezpieczeństwa i porządku publicznego,
- ujawnianie przestępstw i wykroczeń oraz wykrywanie ich sprawców,
- realizowanie zadań administracyjno – porządkowych,
- współdziałanie z samorządem terytorialnym oraz innymi podmiotami działającymi na rzecz bezpieczeństwa i porządku publicznego.